| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mrrniiels
|
|
| Naar boven |
|
 |
geldmaker
|
Geplaatst: Wo Mei 23, 2007 10:36 am Onderwerp: |
|
|
Je hebt nu al helemaal niks anders dan Boober. Die andere sites zijn 'under construction' etc.
Ik kan ook binnen 10 minuten een domain claimen en er een 'under construction' melding opgooien.
Heel dat P2P-lenen verhaal lijkt niet zo moeilijk te maken, maar ik ben bang dat als je er eenmaal aan begint er snel achterkomt dat het allemaal toch moeilijker is dan verwacht.
Dit is hetzelfde als een webwinkel. Als je een webwinkel wilt ben je ook binnen een halve dag klaar (webwinkel kun je klant en klaar kopen). Je catalogus erin en klaar. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een succes wordt. Je zit met een hoop andere facetten die het lastig maken, b.v. logistiek, betalingen, etc. B.v. op logistike gebied: Zo wil je geen voorraad aanhouden, maar klanten willen wel snel spullen, dus daar moet je iets voor bedenken.
Die Trundo heb ik vanochtend al doorgegeven, en Boober is al op onderzoek uit.
Laatst aangepast door geldmaker op Wo Mei 23, 2007 10:40 am, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
elbi
|
Geplaatst: Wo Mei 23, 2007 10:38 am Onderwerp: Re: Concurrentie |
|
|
Nee, de markt is nu te klein, maar gelukkig zijn de concurrenten nog niet actief. Dat scheelt.
Anderzijds kan het de bekendheid van het systeem vergroten, mensen gaan de p2p sites bezoeken en vergelijken, meer aandacht in de media, en het zou een hype kunnen veroorzaken wanneer het eenmaal door het grote publiek is ontdekt en vertrouwd. |
|
| Naar boven |
|
 |
Legs Smit
|
Geplaatst: Wo Mei 30, 2007 9:37 am Onderwerp: Re: Concurrentie |
|
|
Ik heb op alledrie een watchdog gezet, zodra de pagina's veranderen zal ik hier posten. |
|
| Naar boven |
|
 |
AngTalunin
|
Geplaatst: Wo Mei 30, 2007 9:59 am Onderwerp: |
|
|
| Het hoeft niks te zeggen, maar trundo.nl en frooble.nl staan op dezelfde server... |
|
| Naar boven |
|
 |
Legs Smit
|
Geplaatst: Wo Mei 30, 2007 10:27 am Onderwerp: |
|
|
Scherp, AngTalunin. Voel jij er niks voor om onze investeerders-detective to worden ?
Nee het hoeft niks te zeggen, maar voor mij gaat het stoplicht van oranje op rood, als je begrijpt wat ik bedoel. |
|
| Naar boven |
|
 |
renovatio
|
Geplaatst: Wo Mei 30, 2007 10:58 am Onderwerp: |
|
|
| AngTalunin schreef: | | Het hoeft niks te zeggen, maar trundo.nl en frooble.nl staan op dezelfde server... |
Het staat op de serverclusters van Pcextreme net zoals 10.000 andere websites. Pcextreme is een van de grootste webhostingbedrijven in Nederland. Een cluster is een aantal servers bij elkaar die zich samen voordoen als één. Valt een van de servers in het cluster uit, dan neemt een ander het over: Klik
Booberwatch zit op een server van Nederhost.nl. Ik ken bijvoorbeeld tig andere websites die ook op hetzelfde server zitten. Zijn ze allemaal van hetzelfde persoon? Nee.
Waarschijnlijk heeft de initiatiefnemer van Trundo gezien waar Frooble de hosting afnam en zich daar ook geregistreerd. (Trundo lijkt mij in ieder geval het initiatief van een puber. Ze zijn niet eens ingeschreven bij de KvK).
Dus eerst even wat onderzoek doen naar de hostingmarkt voordat je opmerkingen plaatst waar niets van klopt  |
|
| Naar boven |
|
 |
AngTalunin
|
Geplaatst: Wo Mei 30, 2007 11:32 am Onderwerp: |
|
|
Had enkel maar vluchtig gekeken en toen zag ik hetzelfde ip-adres, ongeveer zelfde startpagina, zelfde soort code.
En het zou me ook niks verbazen aangezien Frooble nogal negatief in het nieuws is geweest. Ik juich alle nieuw initiatieven van harte toe, maar kijk er graag kritisch naar en wil andere mensen waarschuwen voorzichtig te zijn.
Het idee van Frooble was best ok en ik hoop dat ze in september online komen (Ze zijn iig wel bezig met nieuwe pagina's: Nieuwe pagina's ).
Want hoe meer nieuws over dit soort sites, hoe meer Boober ook in het nieuws komt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Legs Smit
|
Geplaatst: Za Jun 09, 2007 7:47 am Onderwerp: |
|
|
Mijn watchdog werd vannacht wakker: "www.trundo.nl has changed".
Het is een redelijk nietszeggende reclamepagina geworden, maar er beweegt tenminste iets.
Groet, Hans. |
|
| Naar boven |
|
 |
Legs Smit
|
Geplaatst: Zo Jun 10, 2007 10:23 am Onderwerp: |
|
|
Vannacht is een RSS feed toegevoegd aan de homepage van www.trundo.nl .
Zijn dus of hobbyisten of ook in het weekend werkende startende ondernemers. |
|
| Naar boven |
|
 |
mgroenouwe
|
Geplaatst: Zo Jun 10, 2007 12:24 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zie beide wel als potientiële concurrenten van Boober.
Trundo zijn gok ik mensen die iets uitproberen, hopende op succes, zodat ze van hun hobby misschien wel hun werk kunnen maken.
Frooble is denk ik gezien de toch ietwat andere inhoudelijke benadering en het strakste logo de meest serieuze kanshebber. |
|
| Naar boven |
|
 |
|