Welkom bij BooberWatch.nl
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
mislukte incasso's loopt uit de hand!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Booberwatch Forum forum index -> Over Leningen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dsboober

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 8:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

donald57 schreef:
mrrniiels schreef:
Als een pivn alleen maar communiceert vanachter een gesloten forum, is het voorlopig op het communicatievlak geen haar beter dan Boober

Dit wordt uiteraard bewust gedaan, iedereen betaalt uiteraard geen contributie aan de pivn om niet betalende leden van dezelfde informatie te voorzien.

Ik ben er voorstander van om booberwatch alleen toegankelijk te maken voor PIVN leden.

Agree, op het laatste na Smile

BBW kan niet gelijk worden gesteld aan PIVN, dat zijn twee verschillende zaken die toevallig hetzelfde forum delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
richardt

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 11:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zal ook niet gebeuren. Er zullen altijd gebruikers van Boober zijn die geen lid van de PIVN worden. Voor die groep blijft BooberWatch een discussiemedium aanbieden. Wel zullen de voordelen (informatievoorziening, CBC-data en BooberWatch functionaliteit) voor PIVN leden altijd groter zijn dan voor niet-leden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk2007

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

richardt schreef:
Dat zal ook niet gebeuren. Er zullen altijd gebruikers van Boober zijn die geen lid van de PIVN worden. Voor die groep blijft BooberWatch een discussiemedium aanbieden. Wel zullen de voordelen (informatievoorziening, CBC-data en BooberWatch functionaliteit) voor PIVN leden altijd groter zijn dan voor niet-leden.

Beste Richard,

het enige wat mij enigsinds stoort aan de PIVN is dat er de illusie wordt gewekt dat men makkelijker in gesprek kan treden namens investeerders en dat dan vervolgens de uitkomst daarvan geheim wordt gehouden.

Ik snap best dat extra functies, statestieken, etc worden geleverd aan leden. Helemaal begrijp ik dat de discussies over mogelijke speerpunten achter gesloten deuren worden gevoerd (al is het wel makkelijk om als boober medewerker lid te worden en alles te lezen). Maar de uikomst zou publiek moeten zijn, daar is toch niks geheims aan? Als voorbeeld zou je de handelswijze van de VEB kunnen nemen inzake de AHOLD zaak.

Als dit in de toekomst wel het geval is, wil ik wel tijd opofferen om een investeerdersgroep op te richten die alleen wordt gebruikt om collectief vragen te stellen aan boober. Deze antwoorden kunnen dan gewoon op het open forum worden geplaatst
Naar boven
MDWuitlener

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de "ik-wil-geen-5e-betalen-om-lid-te-worden-van-de-PIVN"-club, wordt het dan eigenlijk. Zo'n bedrag is toch niet onoverkomelijk, zelfs een bijstandsmoeder zou dat kunnen missen lijkt mij.
Naar boven
mrrniiels

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 12:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dirk2007 schreef:
richardt schreef:

Beste Richard,

het enige wat mij enigsinds stoort aan de PIVN is dat er de illusie wordt gewekt dat men makkelijker in gesprek kan treden namens investeerders en dat dan vervolgens de uitkomst daarvan geheim wordt gehouden.

Ik snap best dat extra functies, statestieken, etc worden geleverd aan leden. Helemaal begrijp ik dat de discussies over mogelijke speerpunten achter gesloten deuren worden gevoerd (al is het wel makkelijk om als boober medewerker lid te worden en alles te lezen). Maar de uikomst zou publiek moeten zijn, daar is toch niks geheims aan? Als voorbeeld zou je de handelswijze van de VEB kunnen nemen inzake de AHOLD zaak.

Als dit in de toekomst wel het geval is, wil ik wel tijd opofferen om een investeerdersgroep op te richten die alleen wordt gebruikt om collectief vragen te stellen aan boober. Deze antwoorden kunnen dan gewoon op het open forum worden geplaatst

Eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel te zeggen.

Ik zou al bijna de uitspraak van Louis van Gaal ter hand nemen.

"Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom" Shocked

Oef, toch gedaan uiteindelijk. Embarassed
Naar boven
partizeven

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dirk2007 schreef:
Beste Richard,

Er wordt geen illusie gewekt, er wordt door het bestuur in persoon, telefonisch en per mail met Boober gesproken.
Er worden ook geen uitkomsten geheim gehouden om de simpele reden dat er na één vergadering op een ongelukkig moment nog geen uitkomsten zijn. Logischerwijs zullen uitkomsten van besprekingen die voor alle investeerders van belang zijn bekend gemaakt moeten worden door Boober, dat is geen taak voor de PIVN. Uiteraard kan de PIVN achtergronden e.d. wel alleen aan zijn leden bekend maken.

Quote:
(al is het wel makkelijk om als boober medewerker lid te worden en alles te lezen).

Boober medewerkers kunnen geen lid van de PIVN worden. Of bedoel je dat niet?

Er zijn inmiddels 70+ leden heb ik net gelezen, dus minstens 30-40% van de actieve investeerders, een organisatiegraad waar een vakbond jaloers op zou zijn. Als jullie willen meeliften op de mogelijke resultaten die worden behaald, be my guest, mij deert het niet.
Naar boven
drneiltvs

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 1:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PIVN is toch een belangenvereniging voor als eerste zijn eigen leden? Waarom eisen jullie dan om gratis mee te surfen op PIVN prestaties op andermans kosten ? Ik ben al lang blij dat Legs Smit, Richardt en de investeerder zich voor nop zo inspannen voor de vereniging.

en waarom discussieren we hier over 5 euro per jaar terwijl ik net zie dat ik voor 460 euro aan wanbetalingen heb staan ? Mad
Naar boven
geldmaker

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 1:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

drneiltvs schreef:

en waarom discussieren we hier over 5 euro per jaar terwijl ik net zie dat ik voor 460 euro aan wanbetalingen heb staan ? Mad

Ja precies 360 hier. Misschien moet PIVN toch maar eens snel hier achter aan gaan. Kan Hans geen actie uitzetten?

Ik wil nu van Boober wel eens concreet weten welke technische/administratieve oorzaken veel van die achterstanden hebben want ik geloof er niks van dat er technische of administratieve problemen zijn.
Naar boven
richardt

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dirk2007 schreef:

Een beetje flauw om zo te redeneren, want met zo'n redenatie kom je gelijk weer terug op het kip-ei verhaal waar Hans het over had. Je wil blijkbaar wel de exacte uitkomst van het overleg weten, waarvoor andere investeerders de moeite hebben genomen om input te leveren. Als iedereen zo denkt zou er niemand lid worden, en had de PIVN nooit bestaan.

Daarnaast is het helemaal niet zo dat de PIVN er alleen maar is voor haar leden. De meeste resultaten die worden geboekt zullen gewoon op alle investeerders van toepassing zijn. Het voordeel wat de leden daarbij hebben is dat ze inspraak hebben in de discussiepunten (iedereeen heeft vaak een andere prioriteitslijstje), en ze kunnen de vorderingen van de PIVN beter volgen. Wil je geen lid worden, prima, maar dan moet je ook wat geduld hebben en niet na het eerste overleg al vragen naar de uitkomst.

Graag zou ik een wedervraag willen stellen (ook aan mrrniiels): Waarom vind je het niet belangrijk om georganiseerd in een investeerdersvereniging te zitten? Kennelijk zie je er wel het nut van in, anders had je niet gevraagd om resultaten.
Naar boven
dirk2007

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

1 Het gaat mij niet om de 5 euro, ik vind het persoonlijk te vroeg voor een vereniging. Men moet alleen accepteren dat sommige mensen een iets andere mening hebben

2 @drneiltvs, ik stel de inspaningen van Legs Smit, Richardt en de investeerder zeer op prijs. Ik vind het fantastisch hoeveel tijd er door sommige mensen wordt ingestoken, dit forum is de belangrijkste reden dat ik nog enigsinds vertrouwen in het boober verhaal heb

3 Ik wil niet de exacte uitkomst weten, maar zou wel graag de essentie willen weten. Omdat dit nodeloze posts en correspondentie voorkomt

4 Uit een aantal posts komt naar voren dat een aantal mensen vindt dat eigenlijk alle actieve investeerder lid van de PIVN zouden moeten worden.

5 ik neem aan dat de ideeen, posts, etc van de 70 to 60 % niet leden ook kunnen helpen aan de beeld vorming

6 ik geloof eigenlijk niet in de statestieken die er tot nu toe werden gegenereerd, ik ben ook niet zo'n fan van TA analyses. Ik heb dit zelf ook geprobeerd en zal dat in de toekomst ook wel blijven doen. Al heb ik wel veel gehad aan de inhoudelijke discussies over het effectief rendement en dat is wat mij betreft het enige wat telt.

groeten,

Dirk

@partizeven hoe wordt er gecontroleerd of iemand medewerker van boober is? Wellicht heeft Guus een buurman met een computer, die buurman is toch vrij om die info te delen. om die 5 euro hoeft guus het niet te laten (sorry is een beetje offtopic en cynisch)

Als ik wat meer tijd heb wil ik er nog wel een keer ingaan op de morele kant van het verhaal. Maar eigenlijk hoop ik op meer duidelijkheid van boober en dat zullen alle PIVN en niet-PIVN leden met me eens zijn.
Naar boven
partizeven

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dirk2007 schreef:

@partizeven hoe wordt er gecontroleerd of iemand medewerker van boober is? Wellicht heeft Guus een buurman met een computer, die buurman is toch vrij om die info te delen. om die 5 euro hoeft guus het niet te laten (sorry is een beetje offtopic en cynisch)

Als ik wat meer tijd heb wil ik er nog wel een keer ingaan op de morele kant van het verhaal. Maar eigenlijk hoop ik op meer duidelijkheid van boober en dat zullen alle PIVN en niet-PIVN leden met me eens zijn.

Sorry hoor, maar nu suggereer je weer dat er allemaal geheimzinnige dingen gebeuren op het PIVN gedeelte waarvan de buitenwereld niets mag weten.

Ja, ik wil ook meer duidelijkheid van Boober, ik heb het zelf al een aantal keren zonder resultaat geprobeerd. Ik krijg het niet voor elkaar en jij krijgt het als individu niet voor elkaar, daarom ben ik lid van de PIVN. En nogmaals, als jij dat niet wil zijn, no problem!
Naar boven
mrrniiels

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 7:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@richardt

Ik zit op dezelfde golflengte als Dirk2007

@legs smit

Nee, ik ga als lid van de raad van bestuur van een groot internationaal concern niet in de directie van een klein bedrijfje als Boober zitten
Naar boven
AngTalunin

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

worker schreef:
AngTalunin schreef:
dirk2007 schreef:
AngTalunin schreef:
Is dit niet iets voor de PIVN om snel duidelijkheid in te krijgen?.

niet alleen voor de PIVN hoor, ik wil ook duidelijkheid Twisted Evil

dat wilde ik ook niet zeggen...ik ga me ook pas aanmelden bij PIVN als 1) boober heeft gereageerd op mailtjes, 2) ik geld verdien met boober, 3) ik genoeg geld verdien met boober.

Nee AngTalunin, jij bent een mooie. Eerst roep je dat je vindt dat de PIVN iets op moet pakken, en een paar posts later zeg je dat je je pas aanmeldt onder allerlei voorwaarden. Je kunt volharden in het blijven mailen van Boober, maar mijn inschatting is dat lid worden van de vereniging meer zoden aan de dijk zet, simpelweg omdat het bestuur dan meer slagkracht heeft. Als de vereniging niet groeit omdat er allemaal mensen eerst de kat uit boom kijken, gaat deze dus niet serieus genomen worden.

Maar jij als eenling hebt al helemaal niets in de melk te brokkelen.

Nouja, niks te brokkelen...ik kreeg vandaag een mailtje van boober dat ze mijn bericht op dit forum hadden gelezen en dat geen mail van mij hebben kunnen vinden van mij (ik heb ze hun eigen ontvangsbestiging gestuurd, dus het is nu weer even afwachten).

En wellicht dat het beter is om lid te worden van de Pivn, maar ik wacht toch liever op de eerste winsten...anders zie ik lid worden enkel als een extra kostenpost.
Naar boven
worker

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mrrniiels schreef:
@richardt

Ik zit op dezelfde golflengte als Dirk2007

@legs smit

Nee, ik ga als lid van de raad van bestuur van een groot internationaal concern niet in de directie van een klein bedrijfje als Boober zitten

Ah, dat is het. Je bent te goed voor de vereniging.
Naar boven
mrrniiels

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja nu hebben we elkaar
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Het Booberwatch Forum forum index -> Over Leningen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: