| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
cybersaver
|
Geplaatst: Wo Sep 05, 2007 1:37 pm Onderwerp: We horen te weinig over verder verloop |
|
|
Hallo,
Ik vind dat we te weinig horen over het verdere verloop. Ik krijg wel E-mails over nieuwe investeringen die ik kan doen, maar we kunnen niet bieden. Die investerings E-mails konden dan ook beter worden stop gezet.
Verder is er dus toestemming van het AFM om verder te gaan, maar toch gebeurt er niets. We horen niet waarom niet. Mischien zoiets van "er moet nog een plaatsbepaling van de uitleners worden vastgesteld door het AFM". Maar laat de leden wat weten zou ik zeggen. Mijn vraag: Op wie wachten we ?
We zien dat er nieuwe leningaanvragen worden geaccepteerd en naar de uitleners doorgegeven. Ik vind dat niet juist naar de inleners toe. Wacht dan met inleners te melden tot er weer biedingen mogelijk zijn. Nu schep je verwachtingen bij de inleners die niet waargemaakt kunnen worden.
De tijd tussen het accepteren van een leningaanvraag en de sluitingsdatum blijkt te zijn "opgerekt" tot 54 dagen. Ook andere leningaanvragen zijn wat "opgerekt" in de tijd. Hierover zijn naar de leden toe geen mededelingen gedaan. Ook heb ik geen bericht over de argumenten gekregen. Die kan ik natuurlijk wel raden, maar waarom bv. [u]54[/u] dagen?
Nmm had op Booberwatch of op de lenerspagina of via E-mail veel uitgebreidere informatie moeten plaats vinden.
Ik denk dat dit niet te lang moet duren. Groeten Leo |
|
| Naar boven |
|
 |
MDWuitlener
|
Geplaatst: Wo Sep 05, 2007 10:01 pm Onderwerp: |
|
|
In tegenstelling tot eerder met de AFM zaak hebben ze kennelijk besloten om pas openheid van zaken te geven als zaken duidelijk zijn.
Op hun eerdere werkwijze, van direct informeren als er maar iets was, was ook veel commentaar.
Hun huidige tactiek staat in ieder geval professioneler. Leuk is het echter niet, maar de huidige status is ook echt niet hun eigen keus. Ze willen ook de schoorsteen laten branden natuurlijk. |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk2007
|
Geplaatst: Do Sep 06, 2007 12:04 pm Onderwerp: |
|
|
| MDWuitlener schreef: | In tegenstelling tot eerder met de AFM zaak hebben ze kennelijk besloten om pas openheid van zaken te geven als zaken duidelijk zijn.
Op hun eerdere werkwijze, van direct informeren als er maar iets was, was ook veel commentaar.
Hun huidige tactiek staat in ieder geval professioneler. Leuk is het echter niet, maar de huidige status is ook echt niet hun eigen keus. Ze willen ook de schoorsteen laten branden natuurlijk. |
Professioneler? Ik krijg wel steed meldingen van nieuwe leningen waar ik niet op kan bieden. Overigens wil ik op het moment ook niet bieden, dus dat komt goed uit. |
|
| Naar boven |
|
 |
accountmanager
|
Geplaatst: Do Sep 06, 2007 7:10 pm Onderwerp: |
|
|
| MDWuitlener schreef: | | ...Op hun eerdere werkwijze, van direct informeren als er maar iets was, was ook veel commentaar... |
Dit is vergoeilijken en klopt imho niet. Er was kritiek op het feit dat onjuiste informatie werd verstrekt alsof er niets aan de hand was en alsof Boober alles onder controle had. De stilte van nu is even slecht.
Openheid hoor je in deze situatie te betrachten, wat betekent: tijdig en juist informeren. Dit lukt Boober bepaald niet. |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk2007
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 7:12 am Onderwerp: looptijd |
|
|
Nu krijg ik de voor mij geselcteerde leningen van info@boober.nl met een looptijd van 13d 8u 38m. Deze corespondeert niet met de website.
Dit soort foutjes mogen er van mij wel uit, het lijkt de postbank wel.
Ik snap niet waarom deze email niet worden geblokt tot er weer uitgeleend kan worden. |
|
| Naar boven |
|
 |
PrivateBanker
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 8:56 am Onderwerp: |
|
|
[quote="accountmanager" De stilte van nu is even slecht.
Openheid hoor je in deze situatie te betrachten, wat betekent: tijdig en juist informeren. Dit lukt Boober bepaald niet.[/quote]
De situatie is duidelijk. Boober moet wachten op uitspraak van de AFM over de positie van investeerders. Je kunt herhaald communiceren, we wachten nog op de AFM. Maar dat doet de zaak geen goed. Alleen bij nieuwe feiten kun je verwachten dat Boober dit tijdig en juist communiceert. |
|
| Naar boven |
|
 |
cybersaver
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 10:41 am Onderwerp: onbegrijpelijk dat Boober niet reageert |
|
|
Ik begrijp niet dat er geen reaktie komt van Boober op vragen van zijn leden. Het gaat er niet om dat wij een beetje afleiden wat het probleem is, Boober moet ons op de hoogte houden.
De vragen waren:
-Wat is precies het probleem met de AFM. De positie van de uitleners. Maar wat precies. Boober had toch toestemming van de AFM?
-Waarom krijgen we nog steeds investerings E-mails waar we vervolgens niets mee kunnen.
-Waarom "opgerekt" tot 54 dagen? Duurt het antwoord van de AFM zo lang. En waarom dit niet naar de leden gecommuniceerd.
-Waarom neemt Boober nieuwe leningaanvragen aan als hij vervolgens de aanvragers niets te bieden heeft? Ik vind dit misleidend naar de aanvragers toe. |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk2007
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 12:20 pm Onderwerp: Re: onbegrijpelijk dat Boober niet reageert |
|
|
| cybersaver schreef: | Ik begrijp niet dat er geen reaktie komt van Boober op vragen van zijn leden. Het gaat er niet om dat wij een beetje afleiden wat het probleem is, Boober moet ons op de hoogte houden.
De vragen waren:
-Wat is precies het probleem met de AFM. De positie van de uitleners. Maar wat precies. Boober had toch toestemming van de AFM?
-Waarom krijgen we nog steeds investerings E-mails waar we vervolgens niets mee kunnen.
-Waarom "opgerekt" tot 54 dagen? Duurt het antwoord van de AFM zo lang. En waarom dit niet naar de leden gecommuniceerd.
-Waarom neemt Boober nieuwe leningaanvragen aan als hij vervolgens de aanvragers niets te bieden heeft? Ik vind dit misleidend naar de aanvragers toe. |
ik ben het hier 100% mee eens. |
|
| Naar boven |
|
 |
mrrniiels
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 12:27 pm Onderwerp: |
|
|
ja, had je maar lid van de pivn moeten zijn. Dan weet je lekker alles.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Poenputje
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 2:10 pm Onderwerp: |
|
|
| Als ik er achter kom dat boober exclusive met PIVN communiseert over normale boober zaken dan ben ik investeerder af. |
|
| Naar boven |
|
 |
geldmaker
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 2:16 pm Onderwerp: |
|
|
| Poenputje schreef: | | Als ik er achter kom dat boober exclusive met PIVN communiseert over normale boober zaken dan ben ik investeerder af. |
Ben gerust: dit is niet het geval. |
|
| Naar boven |
|
 |
mrrniiels
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 2:34 pm Onderwerp: |
|
|
| zolang de pivn achter een gesloten forum zit kan iedereen mij wat wijsmaken |
|
| Naar boven |
|
 |
PrivateBanker
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 2:45 pm Onderwerp: |
|
|
| mrrniiels schreef: | | zolang de pivn achter een gesloten forum zit kan iedereen mij wat wijsmaken |
Dat klopt. Volledig inzicht in de werking van de verenigingsactiviteiten is uiteraard alleen mogelijk voor leden. Het valt mij overigens op dat bij enkele niet PIVN-leden de vermeende invloed van de vereniging haast mythische vormen aanneemt. Als PIVN lid kan in deze (onbedoelde) steun alleen maar toejuichen. |
|
| Naar boven |
|
 |
mrrniiels
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 2:53 pm Onderwerp: |
|
|
nou dat valt dan weer heel erg tegen die invloed
onbegrijpelijk dat zo'n pivn zich door Boober met een kluitje in het riet laat sturen
maar ja, vrienden onder elkaar maakt het het makkelijker
misschien hebben niet pivn leden wel meer invloed als ik dat zo in de reactie lees |
|
| Naar boven |
|
 |
dirk2007
|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 3:03 pm Onderwerp: |
|
|
| mrrniiels schreef: | | zolang de pivn achter een gesloten forum zit kan iedereen mij wat wijsmaken |
Ik kan ook wijsmaken dat ik wel lid ben, maar ik gebruik n even een andere log-in
| PrivateBanker schreef: |
Dat klopt. Volledig inzicht in de werking van de verenigingsactiviteiten is uiteraard alleen mogelijk voor leden. Het valt mij overigens op dat bij enkele niet PIVN-leden de vermeende invloed van de vereniging haast mythische vormen aanneemt. Als PIVN lid kan in deze (onbedoelde) steun alleen maar toejuichen. |
Ik denk dat op het moment niemand invloed heeft, ik twijfel zelfs of Guus al wat weet. Alles in handen van de machtige AFM
lees nu.nl maar eens: AFM tikt financiƫle dienstverleners op vingers |
|
| Naar boven |
|
 |
|